Author Topic: OpenGL PixelCity  (Read 2395 times)

Patrice Terrier

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OpenGL PixelCity
« on: May 15, 2022, 06:35:44 pm »
This is a GDImage/WinLIFT transcription of an OpenGL screensaver written in 2006-2009 by Shamus Young.

It is a nighttime cityscape that is "mostly made of lights and suggestions rather than real details."
The city is entirely procedurally-generated, meaning the OpenGL code does not use any external textures or models.
Everything is built from scratch at startup, to create this very realistic live model.

You can switch between "virtual view" using the right mouse button, or using the "AERIAL VIEW" button when the "Reticle ON-OFF" is active.

You can also use drag and drop to play a specific audio file selected with the Explorer.

The full C++ Visual Studio 2019 project is attached to this post.




« Last Edit: May 15, 2022, 08:53:25 pm by Patrice Terrier »
Patrice
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Patrice Terrier

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OpenGL PixelCity (WinDev version)
« Reply #1 on: May 21, 2022, 07:40:18 pm »
La version WinDev 64-bit, compatible WD17+ est attachée à ce post.
The 64-bit WinDev version, compatible WD17 is attached to this post.

PixelCity est basé sur le ScreenSaver écrit en 2006-2009 par Shamus Young.

Cette version a été convertie en une DLL 64-bit, à utiliser comme un fond de type Dreamscene dans un projet WD17+.

Le champ graphique WD ne pouvant pas fonctionner en mode composé DWM, il n'y a pas de fenêtre WinDev, uniquement des controls GDImage et un thème WinLIFT.
Cela signifie que le point d'entrée principal se trouve dans la procédure "MainWindow()" qui est appelé directement depuis le code du projet.

A propos :
PixelCity est un paysage urbain nocturne "constitué de lumières et de suggestions plutôt que de vrais détails".
La ville est entièrement générée de manière procédurale, ce qui signifie que le code OpenGL n'utilise aucune texture ou modèle externe.
Tout est construit de toutes pièces au démarrage, pour créer un panorama vivant très réaliste.

Vous pouvez changer de "vue virtuelle" avec le bouton droit de la souris, ou en cliquant sur le bouton "VUE AÉRIENNE" lorsque le "Réticule ON-OFF" est actif.

Vous pouvez également utiliser le glisser-déposer pour lire un fichier audio spécifique sélectionné avec l'explorateur.
Lorsque l'audio est activé, vous pouvez déplacer le curseur clignotant qui indique la progression, ou ajuster le volume audio.


PixelCity is based on the ScreenSaver written in 2006-2009 by Shamus Young.

This version has been converted into a 64-bit DLL, to be used as a Dreamscene type background in a WD17+ project.

Because the WD graphic control cannot operate in DWM composited mode, there is no WinDev window, only GDImage controls and a WinLIFT theme.
This means that the main entry point is in the "MainWindow()" procedure which is called directly from the project code..

In regards to :
PixelCity is a nocturnal cityscape "made up of lights and suggestions rather than real details".
The city is entirely procedurally generated, which means that the OpenGL code does not use any external textures or models.
Everything is built from scratch at startup, to create a very realistic living panorama.

You can change the "virtual view" with the right mouse button, or by clicking on the "AERIAL VIEW" button when the "Reticle ON-OFF" is active.

You can also use drag and drop to play a specific audio file selected with Explorer.
When audio is on, you can move the flashing slider that shows progress, or adjust the audio volume.
« Last Edit: May 21, 2022, 07:44:16 pm by Patrice Terrier »
Patrice
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